Sunday, January 16, 2011

DOA UNTUK NUR QURNEA QASEH


Hari ini, aku bersama BFF sempat meluangkan masa untuk melawat adik Qaseh (anak saudara my BFF ~ abgMaman, sisTina & sisAnya) yang kini berada di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Selayang...

"Info Penyakit AdekQaseh: AdekQaseh mengalami masalah Jantung. Jantung nya mengbengkak dan menekan pada paru-paru AdekQaseh. Ini mengakibatkan AdekQaseh mengalami kesukaran untuk bernafas. Dan Semalam Doktor mengesahkan AdekQaseh diserang H1N1"

Selama ini, aku hanya dapat mengetahui perkembangan terbaru mengenai Qaseh daripada abgMaman, sisTina & sisAnya... Dengan adanya masa terluang, Alhamdulillah kami dapat melihat dengan mata kami sendiri keadaan kasih di Hospital Selayang...

Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul... Ya Allah, begitu berat dugaan dan ujian buat adik Qaseh sekeluarga... Tetapi, Allah tidak akan menguji hambaNya yang tidak mampu untuk menanggung ujian ini... Kalau ianya berlaku pada aku, tak tau lah samada aku mampu untuk mengharunginya

Betapa sayu hati aku bila melihat Qaseh yang terlantar dalam bilik kaca, hanya doa yang dapat dipohon... Begitu juga aku melihat kasih ibu Qaseh, Kak Suhana dan kasih bapa Qaseh yang sentiasa berada di sisi Qaseh... Buat kak Suhana dan Abg, semoga tabah hadapi ujian ini... Juga kasih seluruh keluarga Qaseh termasuklah abgMaman, sisTina & sisAnya, banyakkan bersabar dan kami sentiasa mendoakan yang terbaik buat adik Qaseh... Sedihnya...


Alhamdulillah, tadi sempat berborak dengan Kak Suhana, keadaan Qaseh ada peningkatan berbanding hari semalam... harap2 keadaan Qaseh bertambah baik dari sehari ke sehari... Moga adik Qaseh kuat hadapi semua ini... Kami sayang adik Qaseh... Amin Ya Rabbal Alamin... Pada sesiapa yang membaca entry ini, sama2 kita doakan yang terbaik buat adik Qaseh ya... Terima kasih pada semua... hanya Allah yang dapat membalas jasa kalian...

[Credit Pic : FB abgMaman & sisTina]

:: PINTU RINDU ::

No comments: