Monday, January 19, 2009

AJL 23 - Pandangan peribadi ku

Kul 9.00pm @ 18.01.09, aku da dok dpn tv, apalagi tgk ajl la... kat sini aku nk cite skit la pandangan peribadi aku ttg performance mlm tu


1) Bukan Di Sini - SOFAZ
aku enjoy tgk performance diorg, pembukaan yg menarik... feel gak la lagu ni...huhu... fav song my bro :)

2) Lagu Kita - AIZAT
Simple performance from aizat...aku ingatkan backup vocal tu awek yg die nak tackle, rupanya kakak die...haha...anywy, arrangement lagu ni best la...

3) Dusta Berkalang - AIMAN
Aku konpius skit persembahan dr Aiman...mulanya agak menarik, tp bile dah start lagu lain plak jadi nye, cam xde kesinambungan... kostum pun agak pelik..huhu

4) Cuba - FAIZAL TAHIR
Performance yg simple dr Faizal...juz nyanyi ngan guitar... dah agak dah, coz mesti nak focus more on "sampai syurga"

5) Yang Pernah - ESTRANGED
Aku x minat sgt lagu ni compared to "Itu Kamu"... Aku tgk cam susah je Rich nak nyanyi lagu ni but for me, great showmanship from Estranged..very2 slumber...

6) Bila Nak Saksi - SPIDER
1 of my fav band... my bro target lagu ni menang... :) as usual, persembahan yg sempoi dr tam...relax je nyanyi... vocally, mmg sedap...syahdu...laayaaannnn

7) Doa Dalam Lagu - HELIZA & ZAHID
For me, xde yg menarik dlm persembahan diorg... biasa2 je... juz nyanyi n ada penari kat blkg... huhu

8) Sampai Syurga - FAIZAL TAHIR
Mulanya agak pelik, nape mamat ni x tukar baju, juz ikat rambut... rupenya, tukar baju atas pentas...lain dr yg lain...vocal pun best la...he deserve it!! terpaku gak la performance dr faizal... congrats!!

9) Hanya Di Mercu - AYU
lawa la rambut ayu, cam oprah winfrey... dr segi vokal, aku rs die leh wat lbh baik, nervous maybe... dr segi performance, kombinasi yg menarik dgn penari... enjoy gak la

10) Aku Stacy - STACY
Perfromance yg aku tunggu2... lepas habis je Stacy nyanyi...WoW!! aku target Stacy menang best performance but xde rezeki... great showmanship + very high stamina + good vocal... menyanyi sambil menari dgn vocal yg mantap, bkn senang tu... wlpn x menang, million congrats to her!! alamak, terlebih sudah... :)

11) Dingin - ZIANA ZAIN
Pada aku, all out performance dr Ziana... tp vokal Ziana nampak semput nyanyi lagu ni... maybe, excited sgt dgr sorakan gemuruh dari fan die...siap buka kasut lg tu...huhu

12) Kalis Rindu - ELYANA
Ni lagu fav aku tp apsal la x best elyana nyanyi live mlm tu... performance nmpk menarik tp vocally agak hancuss gak la... lg best masa semi final... neeway, lagu ni tetap layan

13) Persoalan Cinta - FARAWAHIDA
Performance yg agak menarik tp cam serabut skit... but, best gak lagu ni, 1st time dgr... antara 3 lagu kategori etnik yg bertanding, layak la Farawahida menang... :)

14) Lagu Untukmu - MEET UNCLE HUSSAIN
Lagu ni memang best... performance pun best gak la but for me, vocal x brape best... maybe disebabkan lagu nya yg rock habis, ok gak la... indie band kan... ++ sempoi + menggegarkan ++

~ THE END ~



1 comment:

Fairuz Selamat said...

heheheeh... suke giler ajl tahun ni.. best...!!!