Thursday, January 29, 2009

~ Berendam di Sg Kemensah ~

itulah xtvt aku b'sama family masa cuti CNY aritu (26.01.09)... yg plg excited, ank2 buah aku yg mmg suke berendam... kul 7.00 pg, dah bgn... :) kitorg b'tolak dlm kul 9.00 pg coz tmpt nya x jauh dr umah aku, dlm half an hour je... ni 1st time we all ke sana, xde sape yg penah pegi... redah jerr!! x la susah nk cari tmpt nya but mula2 konpius gak... jauh masuk ke dalam n t'fikir camne nk mandi coz air nya cetek sgt... then, kitorg trus kan p'jalan lg, rupe2 nya kat dlm ada mcm2 tpt mandi spt teratak angah, isi rimba (ada paintball lg - next time la) n etc... mulanya abah aku survey nk g isi rimba but x sesuai plak dgn motif we all ke sini (nak berendam) coz tpt tu sesuai tuk adventure game... then, we all decide juz berendam kat teratak angah (charge parking RM2 + tapak RM5)... ok la tu... tp, air nye cetek je...


mula2 je msk dlm air, ank buah aku (Lisa - 3 thn) tanya ibu dia soalan cepucemas...
Lisa : Ibu, nape air ni sejuk?? die x ltk air panas ke??
Ibu : (x dpt nk jwb...juz blh gelak je la)
Si Lisa ni, mmg suka mandi air panas, if mandi shower je mesti nk air panas, x kisah la pg ke ptg ke... :)

dh lbh kurg 15 min kitorg berendam, tetiba plak ada ular air (kecik je)... apalagi, msg2 kelam kabut la bgn...eee, takutnye... tp abah aku kata, ular air tu xde apa2... kita takut kat dia skali, 10 kali die takut kat kita....hmmm, ada kebenarannya kata2 tu

as usual if kitorg g picnic, semua sibuk nk berendam...my mom gak lah yg menjalankn tugas2 spt di rumah... my mom goreng nugget + aym goreng + etc... caayaannggg sgt kat mak... biasalah, if dah berendam lama2, mesti lapar kan...mmg my mom memahami perasaan kitorg...hehehe...


aku mmg enjoy sgt2 dpt spend time dgn family cuti2 camni...
bkn senang nk b'kumpul sama2 camni... luv u all


~ THE END ~


No comments: