Sunday, August 16, 2009

:: LENTERA AIDILFITRI PART 1 ::

Kali ni aku nak share xtvt aku pada 13.08.09... ada apa yer?? Aku pegi ke rakaman "Lentera Aidilfitri Dato Siti Nurhaliza"... Actually, Astro bagi 30 tempat kpd SitiZoner untuk hadir ke rakaman tersebut... Al-kisahnya.....

10.08.09 (Isnin)
Petang masa aku on9 FB, aku terperasan Kak Zyee inform suruh check SZone esok pagi (11.08.09), ada info ttg rakaman raya... excited nya aku!!

11.08.09 (Selasa)

Memandangkan kelas aku start kul 12.00tgh, aku on9 dulu SZone seawal 9.00pg... Tapi, masih blum ada apa2 announcement dr SNP... Then, dalam kul 9.30pg, Fzi (my CTFM's fren) text aku suh check SZone coz da kluar special announcement... Lepas jer aku baca announcement tu, aku trus call SNP tuk bagi nama aku... yeaahhhh!! rezeki aku kali ni dapat join rakaman tu... kenalah cepatkan coz 30 tpt je available... ;)

13.08.09 (Khamis)

Hari yang di tunggu2 sudah tiba... Sepatutnya kelas aku abis kul 4.00pm tp mcm faham2 jer lecturer cancel kelas petang... So, abis awal dalam kul 1.30pm... yahoo!! Aku balik rumah, sebelum pergi ke Astro, settle2 la apa yg patut tuk preparation kelas ari Jumaat... Maklumlah, rakaman kan, sure lewat balik umah mlm tu... ;)

Di Astro (sebelum dibenarkan masuk)
Aku tiba di Astro dalam kul 4.30pm... Awal x?? hahaha... actually, nak mengelakkan jam... yelahkan, kwsan situ sentiasa jam... SNP inform suruh berkumpul dalam kul 6.30pm... Lagipun, antara hajat dtg awal ni, nak g beli remote Astro tuk umah kat kampung coz dah nazak remote tu... tp, xde plak jual kat HQ, kena beli kat branch... hampehh tul!!...

Sesampai jer kat Astro, Fzi call die tgh tunggu Shaz kat stadium & Kak Feez da smpi Astro... masa ni x kenal lg Kak Feez... hehehe... bile Fzi & Shaz sampai, berkenalanlah ngan Kak Feez... best btul dpt kenal diorg... b4 ni cuma berbual di alam maya jer... ;) cayalah Kak Feez, paling awal sampai... hehehe (^_*)

Kitorg ingat sampai awal ni blh la masuk dlm Astro, borak2 kat cafe ke tp hampeh gak... rupenya 6.30pm tu berkumpul kat entrance Astro, kul 7.00pm baru bleh masuk... kenalah kitorg stay je kat luar Astro tu, dah la xde apa2 kat luar tu... Then, dalam kul 5 lbh, Kak Arieda, Kak Ctee Yant & Kak Tini sampai... Enjoylah tgk pic we all di luar Astro... tunggu & terus menunggu...

Di Astro (selepas mendapat pas masuk)
Masa ni, dah ramai sampai... sronoknya berkumpul ramai2 dgn SZoner yg lain... enjoylah tgk gambo2 kat bwh ni... masing2 muka excited dpt pas masuk ke Astro merangkap melepasi ujian suhu badan... Semuanya disahkan normal... ;)

Kemudian, kami di bawa ke khemah untuk menjamu hidangan yang disediakan... Fuyyooo, masing2 senyum sampai ke telinga... Makanannnya pun besh sgt!! yelahkan, lapor & kehausan menunggu nak masuk ke dalam... Alhamdulillah, kenyang!!

Lepas jer makan, we all masuk ke dalam Astro untuk menunaikan kewajipan... Setelah selesai, kami berkumpul di depan Studio Satu sebelum dibenarkan masuk... enjoy la tgk gambar2 di bawah... masing2 muka excited!! huhu... ada yg terintai2, camnelah pentas, kat mana SZoner nak duduk n etc... hehehe

Ok, gambar di bawah adalah di dalam Studio Satu, semasa rakaman berlangsung... enjoy da pic... ;)

(Bersama crew bertugas)


Gambar selepas rakaman aku akan upload dalam next entry ya... tunggu...!!

:: SESUCI LEBARAN ::

4 comments:

idasm said...

salam te-are,
wah seronoknya kak ida baca corat-coret rakaman ni. walau serba ringkas tapi padat... hehe..
ayat yg begitu dalam makna... ..patutlah x payah pakai baju raya... hehe..

nape tak buat report kat SZ .. best apa...

Si Kawaii said...

wah teha..
tersangatlah jeles cz teha dapat tngkap gmbr2 ct dgn cantik sgt..
jeles tahap cipan ni..
len kali kalo de pape event ct ajak k :)

TE-ARE |MOND|™ said...

{Kak Ida}

Thnx sudi baca... dah wat da report kat SZ... hehehe...
SELAMAT BERPUASA

TE-ARE |MOND|™ said...

{Khaty}

Lambat plak teha reply comment ni... next time, if ada apa2 lg event, kite g sama2 yer... =)