Thursday, May 28, 2009

~Perang Persahabatan~

Erm.. Dalam dunia ni semua orang tak lari dari buat kesilapan... So, bile kite dah sedar akan kesilapan tu for sure kite akan perbaikinya... But berbeza dengan seorang "manusia" ni ... Dia tau akan kesilapan dia but dia buat2 tak tau... And of course aku sebagai kawan harus menasihati dia walaupun hati aku berat untuk berbuat demikian coz dia juga telah membuatkan hati aku sakit..

Dengan hati yang berat, aku telah menjalankan tanggungjawab aku untuk sedarkan akan kesilapan dia... After aku berbuat demikian, aku rase dia dah sedar akan kesilapan dia... But after few minutes je, ape yang aku harapkan menjadi sebaliknya... Dia semakin kencang bercerita keburukan orang sana sini and menafikan perkara yang sedia betul... Adakah aku yang salah?? Or dia memang jenis manusia yang memang tak kan mengaku kesilapan yang telah di buat?? errmmm... apa yg aku rasakan disini, sahabat perlu RESPECT each other !! that's all!!

8 comments:

Si Kawaii said...

I know bout whom this story about :)
well teha u r rite..semua manusia tak pena lari dari membuat kesilapan and khaty sendiri pon pena buat silap. but bila kita semakin dewasa,kita akan menjadi semakin matang and kesilapan yang kita pena buat tu pasti tak akan berulang sebab kita mesti dah insafi perbuatan lama tu. betul tak? tapi untuk yang pena buat kesilapan,and yg dah pena ditegur kesilapannye tapi masih tak insaf and berubah jugak malah makin kencang bercerita keburukan orang lain,itu bukannye salah teha sebagai seorang sahabat sebab tak menasihati dia. Itu sebenarnye salah org tu sendiri yng tak pernah nak insafi dirinye sendiri. and yng tak pernah nak hormati nsht kwnnye. So kwn jenus mcm ni mmg ssh kita nak bentuk dia teha.

TE-ARE |MOND|™ said...

thnx khaty... actually, teha bukanlah suka tegur kwn2 secara direct ni... apa yg bleh kite wat, try to terima sikap die camne... but it's too much la... khaty pun tau camne kan... so upset la bile benda2 camni berlaku dlm persahabatan kita semua!!

Si Kawaii said...

yup..i know hw u feel rite now teha..
juz ignore her.. yg penting teha dah jalankan tjwb as frenz.
so dun sdh2 :)

TE-ARE |MOND|™ said...

tq khaty... ;)

Lara Biru said...

ko x de salah..ko da wat ape yg ko rase patot..lg pown kite semua da besar..da boley fikir..org kate da matang..patot nye dye boley menilai sndri..& fikir ape yg t'baik kalau x nk dipulau & disisih kn oleh kite semua..nasib ko nk nasihat..ade kew org laen nk nasihat dye???semua da annoyed tgk dye kn???dye yg x respect dri dye sndri..& x respect kte semua..ape lg yg mampu kite buat??

TE-ARE |MOND|™ said...

erm..kite da xboleh wat pe lagi..
pe yg patut kte buat sume da dibuat..cume tinggal die wat keputusan tuk menentukan hala tuju kehidupan dia..
wait and see!!

Suzana Ikram said...

sian gan teha.. org mcm ni kite jgn berkwn. ni la kwn mkn kawan. klu teha nk berkawan cari yg betol2ikhlas je yg nk brkwn gan kite...
so hati2 ye pilih kwn..

TE-ARE |MOND|™ said...

thnx k.zana... act, dpn kite dia ok je tp blkg memburuk2kan kite... susah nak nilai kwn camni tp akhirnya terbongkar gak semuanya... klu benda yg salah tu dah happen, x salah klu kite minta maaf & x ulang lagi... tp die minta maaf & still do that again