Saturday, July 18, 2009

:: SHARING IS CARING ::

Dah genap seminggu aku x update blog kesayanganku ini... nak jengah blog member2 pun cuma beberapa org jer berkesempatan... Sorry kengkawan!! maklumlah, br je register tuk semester baru... so, adalah beberapa perkara nak di settle kan & blk umah je, badan da letih...

Memandangkan weekend ni free & xde apa2 xtvt, aku nak settlekan plak hutang2 di blog aku ini... sory frenz coz lambat menyiapkan tugasan yg diberikan... huhu

:: TUGASAN 1 - TAG OLEH TEDI ::

Tugasan ni tlh di tag dengan seikhlas2nya oleh Tedi... Aku akan menjawab 30 soalan ni dgn sejujur2nya... Huh! Tedi ni sememangnya aktif update blog die, evryday ada jer cerita yg nak di share... sila2lah jengah ke blog Tedi *Click Here*

1. Bekas kekasih saya adalah :
Huh! Baru je soklan pertama dah soklan cepucemas... No komen!!
Hikhikhik

2. Saya sedang mendengar :
Lagu2 di Stesen Internet Radio CTFM... Laayyaaannnn!!!
Nak promote gak http://ctfm.webs.com

3. Mungkin saya patut :
Spend lbh masa utk study supaya tidak menyesal di kemudian hari... maklumlah, br register new semester, mood study masih berada di tahap tertinggi!!

4. Saya suka :
Membaca + Makan + Tidur

5. Sahabat-sahabat baik saya :
Adalah semua sahabat yang sentiasa berada keliling saya ketika susah & senang... nak sebut satu2, ramai sgt plak (^_*)

6. Saya tak faham :
Kenapa jadual semester baru sedemikian rupa... start klas di pagi hari, break yg lama di tengahari & abis klas di ptg hari @ 5-6pm... huh!! saje je nak suruh kami betapa di kolej itu!!

7. Saya kehilangan :
Pandangan mata yg perfect 100% tanpa cermin mata di awal umur 7 tahun... saya memerlukan bantuan spec sehingga kini... huhu!!

8. Ramai yang kata :
Diri saya semakin "membesar bagai johan"
sob... sob... sob...

9. Makna nama saya :
Nor Fatehah bermakna cahaya pembukaan... Nama ni adalah nama terakhir yg diberi oleh arwah atok sebelum beliau menghembuskan nafas terakhir... Al-Fatihah untuk arwah atok!!

10. Cinta itu adalah :
L.O.V.E

11. Di suatu tempat, seseorang sedang :
Mengendalikan radio CTFM yg bernama Khyree Karim
(sambil mendengar CTFM)

12. Saya akan cuba :
Untuk meningkatkan CGPA dalam exam semester ini!!
chaiyok! chaiyok!

13. Ayat SELAMANYA membawa maksud :
Infiniti

14. Telefon bimbit saya :
Nokia 6120c... Adakah kepunyaan saya... huhu!!

15. Bila saya terjaga dari tidur :
Saya akan capai handphone, matikan alarm & tido semula!! huhu

16. Saya paling meluat bila :
Di depan mata ini melihat perlakuan insan yg terlalu mengada2 @ menggedik... menyampah!! (maaf, emo skejap)

17. Pesta/Parti adalah :
Majlis untuk bersuka ria
(Pandai2 lah jaga diri ye bila berpesta/parti)

18. Haiwan yang paling comel yang pernah saya temui ialah :
Maaf... Tiada!!

19. Peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya ialah :
Zaman kanak-kanak... rasa free jer!!

20. Hari ini :
Kau datang riang, tersenyum buatku senang,
kau hias dirimu, membuat hati bertambah sayang
(Teringat lagu Hari Ini & Semalam..wakakaka)

21. Malam ini saya akan :
Dah malam dah... (^_*)

22. Esok saya akan :
Bangun lewat coz mlm ni da tido lewat!! Cuti pun kan!! huhu

23. Saya betul-betul inginkan :
Keputusan yang lebih cemerlang dalam semester ini & semester2 akan datang... Amin!!

24. Ketika saya lihat wajah saya di hadapan cermin pagi ini :
Saya merasakan wajah saya masih sama seperti semalam

25. Pusat Membeli belah atau arked permainan :
Jaya Jusco, Tesco, Sogo

26. Makanan barat atau Jepun :
Spaghetti + Pasta (Apa2 jenis mskn pun)... Makanan Jepun x suka... huhu!

27. Bilik yang terang atau gelap :
Terang time study! Gelap time tido! huhu

28. Makanan Segera adalah :
Makanan yg di order melalui telefon & dihantar oleh seseorang beberapa minit kemudian... Hanya perlu sediakan duit sahaja!! (Money talk!!)

29. Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang :
"Bestnya lagu ni, dah lama x dgr", kata ku kepada Kak Lang yg sedang membaca novel

30. Siapa yang anda mahu TAG?
Ahlamak!! soklan ni yg aku x brape minat sgt nak jawab... Setelah aku berfikir selama 3 saat, sesiapa yg ada msa terluang, jawablah tag ni ek... sharing is caring!! (^_*)

.........................................................

:: TUGASAN 2 - AWARD OLEH LEEYA ::

Tugasan kedua ini merupakan award yg diberi oleh Leeya... Dalam award ni ada tugasan yang perlu diselesaikan... Thnx Leeya for da award!! Sila2lah lawat ke blog Leeya *Click Here*

1. Letakkan logo award ini ke blog anda


2. Anugerahkan award ini kepada 10 blog yang anda anggap paling berinspirasi dan sangat mesra
Aku paling lemah kalau nak specifickan penerima award nie... So, kepada sesiapa yg dah baca N3 ni, silalah collect award nie... Ambik, jgn x ambik... Nanti kecik ati aku... huhu

3. Pastikan anda menyatakan penghargaan ini melalui 'backlink' dengan blog yang anda anggap paling memberikan inspirasi dan mesra dari blog anda.
?????

4. Informasikan penerima award mengenai award yang mereka terima dengan menyatakan komen di blog mereka.
Aku x specific kan nama... So, pada sesiapa yg membaca N3 ni, jgn segan2 tuk ambik yer!!


5. Berbagi cinta & sayang untuk penghargaan ini kepada pemberi anugerah ini.
Thanx Leeya!! Really appreciate it!!
Slalu lah mendarat kat blog te-are yer!!

Ini ada special friendship card untuk pemberi award ni... Leeya!!


:: NIAN DI HATI ::

20 comments:

dir&fara said...

fuhhh!! nasib x kene tag.. hehe

Leeya Hezlin said...

tq te-are coz wat tag..hmm n thanx 4 da flower too..(^_^)

myQza said...

wah!! yu promote blog i! i owg mesken... x de duit nak bg komisyen.. ekekekekeke..
maceh jawab tag! :P

Si Kawaii said...

nsb baik tak sebut nama penerima tag ni.. hehehe..
kalo rajin aknku buat ye..
:)

Khas Lysha said...

apapon all the best ye!! ;)

TE-ARE |MOND|™ said...

{Dir}

hehe... tp teha tag dir dlm hati lah... so, kena wat gak... ekekeke... ;)

TE-ARE |MOND|™ said...

{Leeya}

welcome (^_*)

TE-ARE |MOND|™ said...

{Tedi}

Mesken harta xpe tp kaya budi pekerti... ekekeke... samer2... ;)

TE-ARE |MOND|™ said...

{Khaty}

Adalah nama khaty tp ter'hide' plak... ekeke...if rajin, wat la tag tu yer & collect award tu tau... ;)

TE-ARE |MOND|™ said...

{Kak Khas}

Thnx ya!! (^_*)

Precious said...

Tak aci, tak jawab soklan cepumas. Soalan 26 - spageti, jawapan baik punyer. 10 markah utk anda ...

TE-ARE |MOND|™ said...

hehehe... bak kata DCT, biarlah rahsia... ;) yeayyy!! dpt 10 markah... (^_*)

MY HEART said...

Kak Lyn nak amik cam serba salah jer sebab nama tak disenaraikan *walaupun telah dimentioned.. sapa yang baca bole amik*

Tapi akak ko ni tetap segan sebab nama takdok! hehehehh *gelak kiciwa*

MY HEART said...

Ehem..ehem.. leh amek ke tokle ni?? Ahaks!

hajarus said...

uhuk..uhuk...uhuk... banyaknyer soklan TAG tu teha.... jenuh nak siapkan yer... hehehe..

TE-ARE |MOND|™ said...

{Kak Lyn}

Ambik jer award tu... boleh jer!! ok te-are mention kat sini, dengan segala hormat & sukacitanya, award tersebut diberi seikhlasnya kpd Kak Lyn @ My Heart... ambik tau!!

TE-ARE |MOND|™ said...

{K.Hajar}

Yup kak... ada 30 soklan tu... huhu... tp soklan sempoi2 jer, blh la nk jwb... hehehe... if k.hajar rajin, jwb la soklan2 tu... ;)

MY HEART said...

hahahhaha... gelak kuat2.. hahahah time kaceh te-are.. lebiuu

ibu_umairah said...

tera:seisi menjawab tag...nasib baik tak kena....heee.heee

TE-ARE |MOND|™ said...

ibu umairah, hehehe... if rajin, jawablah 30 soalan tuh!! btw, collect la award tu yer... ;)