Sunday, April 5, 2009

~AF 7 : Pandanganku~

...AKADEMI FANTASIA 7...
bnyk posting or komen2 yg penah aku baca ttg AF7 nie...
so, aku pun nak bg pandangan peribadi aku sbg penonton ttg AF7...
aku wat posting ni selepas berakhirnya konsert yg ke-4...
dari permulaan apa yg aku tgk AF7 mempunyai pelajar2 yg
mempunyai vokal yg agak bagus...

dari konsert ke konsert, aku rasa ada up & down pelajar2...
ntahlah, kadang2 aku rasa pelajar nyanyi best,
tp pengkritik plak kata bnyk kesalahan...
tp bila aku dgr x best, komen +ve plak dr pengkritik...
aku pun jd kompius mana 1 yg btul...
xkanlah teknik nyanyian yg betul menghasilkan
persembahan yg x best dr pelajar dr sudut sbg penonton...
apapun, aku rasa komen dari Adlin sgt bernas,
ada point & sgt tepat wlpn kadang2 bahasanya agak kasar...

persembahan pelajar plak, apa yg blh aku katakan
HAFIZ & ISMA memberi persembahan yg konsisten setiap minggu
persembahan yg average je aku rasa AKIM & ZIZI

dari segi attitude, aku x suke sikap ARIL & YAZID
i dunno la...start tgk diari mula2 je,
aku dah mula muak dgn sikap ARIL
terlalu over + over confident + yo o o...
lately ni sikap YAZID plak memualkan aku...
x fokus dgn apa yg die buat & cam xde perasaan jer...
macam main2 pun ada gak... hmmm...

tenaga pengajar plak pada aku adalah yg terbaik setakat ini...
aku suka tgk the way Tiara (principal) bg moral support
pada pelajar2... sgt bersemangat... chaiyo chaiyo...
cuma x minat cara Cikgu Aris menyelesaikan masalah yg
berlaku antara pelajar (ex: konflik antara QHAUD & RINI)...
1 more thing, kdg2 aku rasa tenaga pengajar ni yo o o sgt...
terlalu excited sgt & sometimes x terima kritikan dr pengkritik...
if camtu, x yah lah panggil pengkritik...asyik x setuju je...
(tapi aku pun x suke edry tu bg komen...ntah apa2 ntah)

pengacara x usah ckp lah...
aku mmg x setuju AC jd pengacara...
maybe, rancangan AF ni x sesuai untuk die...
penampilan AC dr minggu ke minggu sama je...
kdg2 recycle je idea yg sama...mana transformasi nya...
yg sibuk di transformasi hanyalah pentas...apa ni??
untuk diari, ok lah sarimah sbg pengantara..
agak menghiburkan...
tp untuk diari EXT, x suke langsung dgn celoteh reza...
dgr je die bercakap mcm makcik2 yg sdg menyampaikan gosip...

secara overall, dah 4 minggu konsert + diari yg aku tgk...
kelebihan AF7 ni adalah pada kemampuan keseluruhan pelajar2
berbanding dgn AF sebelum ni...
tp dr segi intipati program, AF7 dah xde ummphh
mcm AF1, AF2, AF3 & AF5...
AF diperkenalkan dgn elemen hubungan kasih sayang + kejutan...
tapi di AF7, semuanya hilang....
AF7 dah terikut dgn rancangan realiti yg lain
sepatutnya transformasi kpd sesuatu yg lbh baik...
tp AF7 ni transformasi yg melampau2 sehingga
menghilangkan elemen2 menarik yg ada dlm AF sebelum ni

itu hanyalah pandangan aku sbg penonton setia
yg mengikuti perkembangan AF dari AF1 lagi

~THE END~

4 comments:

Si Kawaii said...

apa yg anda katakan tu teha 100% disokong!
:)

TE-ARE |MOND|™ said...

yeah khaty!! pelik kan ARIL blh dpt pelajar cemerlang konsert-3 padahal ada lg pelajar yg lbh berhak... inilah dinamakan "pilih bulu"... geramkan!!

MHM said...

cite pasal CLAUDIA xde ke?
hahahaha

TE-ARE |MOND|™ said...

huhuhuhuhu..
sorry la,aku xminat claudia ar..
hahahahahaha