Monday, June 29, 2009

:: SEINDAH BIASA ::

Sudah lama aku memerhatikan beliau, mengikuti perkembangan beliau, menyaksikan segala kejayaan beliau & menonton aksi beliau di merata tempat... Tetapi, semuanya adalah dari jauh sahaja... Lebih kurang 3 bulan yg lepas, aku terbaca artikel dalam sebuah portal hiburan yang mengatakan beliau akan mengadakan sebuah konsert di Istana Budaya... hatiku terus terdetik untuk menyaksikan konsert beliau secara live memandangkan masa & keadaan yg amat sesuai untuk aku merealisasikan impian ku itu... kemudian, setelah pelancaran konsert tersebut berlangsung & tempahan tiket dibuka, aku terus ke laman web ticket2u untuk membuat tempahan...

Sebulan lamanya aku menunggu, akhirnya hari yang dinanti tiba jua... Tanggal 27 Jun 2009 (Sabtu), aku menuju ke Istana Budaya bagi menyaksikan Konsert Eksklusif "SATU" Dato' Siti Nurhaliza... yahoo, impianku menjadi kenyataan & segalanya berjalan dgn lancar...

(Antara wardrobe yang pernah di pakai oleh DCT)

:: PANDANGAN PERIBADIKU ::
Sebagai seorang peminat yg meminati beliau sejak dulu lagi, pastinya konsert ini sangat memberi seribu makna kerana ianya menunjukkan perjalanan seni DCT dari dulu hingga kini... Konsert ini yang mengenengahkan konsep teaterikal sememangnya penuh dgn emosi yg mendalam, jalan cerita yg simbolik & persembahan yang amat mengkagumkan...

Persembahan DCT dalam konsert ini sgt brilliant dgn vokal yang sgt dasyat, tarian yang bertenaga & komunikasi dgn penonton yang sgt bersahaja... DCT sememangnya seorang penghibur yang sgt brilliant dalam setiap performance yang dilakukan... 1 more thing, apa yang aku sgt kagum dgn DCT adalah beliau sgt2 menghargai setiap seorg dari peminat yang hadir... I was truly mesmerized with her performance!! Her vocal power is still strong as ever!!

Bukanlah aku terlalu mengagungkan DCT, tetapi komen aku ttg konsert tersebut adalah secara rasional yang ikhlas aku coretkan... beliau berhak untuk menerima pujian atas usaha keras beliau selama ini khususnya ttg konsert di IB... Superb! Brilliant! Great!... Tahniah DCT!!

:: PENGALAMANKU ::
Antara kenangan terindah yang aku perolehi di konsert DCT ini adalah dapat berjumpa dgn mereka yg sentiasa berada di belakang DCT... Peminat DCT yang datang dari luar & dalam negara amat warm & friendly... Selama ini aku hanya berinteraksi dgn mereka di alam maya, tetapi pada malam konsert tersebut, kami dapat bersua muka & mengenali antara satu sama lain... Thnx guyz, nice to meet everyone of u!!

(Bersama Kak Ida & SitiZoners dari Singapore ~Khai, Liah & Zamel~)
...Akhirnya bersua juga...

Aku mmg sgt2 berpuas hati dengan konsert ini... banyak kenangan terindah yang aku perolehi disini... Harapanku, semoga DCT akan terus berkarya dalam dunia seni ini & sentiasa berjaya dalam apa jua yang beliau lakukan

~THE END~

20 comments:

MY HEART said...

Wah.. tea-are,

Ge konsert tamo pun ajak akak ek.... sedey arr cenggitu huhuhu...

TE-ARE |MOND|™ said...

hehe... ok next time te-are ajak & di support oleh akak... boleh kan cenggitu?? hehehehe *wink

myQza said...

wah!! Rajin g konsert!! :D

TE-ARE |MOND|™ said...

tedi, semangat CT di dalam diri... tu yg rajin... wakaka (^_*)

Suzana Ikram said...

best la teha dpt negok konset dct. memang tiada tandingn.. penyanyi no1...

masa ni dia x pakai tudung ker teha??

TE-ARE |MOND|™ said...

btul k.zana, mmg best... DCT pakai something (mcm serkop) yg tutup sebahagian rambutnya & belakang tu selendang yg dililit kat rambutnya... warna hitam, tu yg nmpk cam rambut... ;)

Diyashariza said...

benci aw..
mst best giler kn..
year..teha byk duit..
aq xmmpu..hikhikk

DaKoSue said...

wah bestnyer layan konsert erk

TE-ARE |MOND|™ said...

{diyashariza}

yeah nad... sememangnya best gilerzzz... smpai skrg, masih dalam mood CT... wah gitu!!
bnyk duit la... amin... xde maknanya ko x mampu... ;p

TE-ARE |MOND|™ said...

{kak suria}

mmg best kak... worth it la pergi... ;)

MY HEART said...

Hamboi.. akak ke yang kena sapot?? BUkan te-are ke yang patut sapot hehhehe... te-are le.. te-are le.. moleh le...

Shyda luv Radzak said...

teha,,,bestnyer teha ni mmg suka layan bab2 konsert ni erk??cayalah..tapi dct tu still pakai tudung tak?nmpak lam pic mcm tak pakai jer..

TE-ARE |MOND|™ said...

{My Heart}

Ok kak, kita sapot sama2... akk byr tuk saya, saya byr tuk akk... hehehe... fair & square... kihkihkih ;)

TE-ARE |MOND|™ said...

{Kak Shida}

Lately ni kak, baru suka g konsert2 & karnival... kalau dulu, mls nak berasak2 tp da minat punya pasal, ok jer... at least, ada experience zaman2 muda nie... hehehe...
dct pakai serkop & lilitan selendang... ;)

Leeya Hezlin said...

wah..srnknye te-are eh??hehehe..

TE-ARE |MOND|™ said...

{Leeya}

Sememangnya sronok... ;) puas hati dgn harga tiket yg dilaburkan... hehehe

Precious said...

Concert? Tak pernah join ... Takut orang ramai sangat ler ...

TE-ARE |MOND|™ said...

{Precious}

Teha pun tgk gak konsert yg camne, if sgt2 sesak mmg mls nak join... X selesa pun kan... yang ni kat IB, so oklah kan... organize & x crowded sgt ;)

lonia said...

waa..bestnye dpt g tgk knsert ct..last saye tgk konsert die ni time fantasia tour la..huhu, jeles gak..:)

anyway, salam kenal..

TE-ARE |MOND|™ said...

salam kenal lonia... hehe, mmg best... xpe, next time leh g (^_*)